Fermacell presenteert ultra-brandwerende (REI 60) totaaloplossing voor houtskeletbouw

Fermacell Gipsvezelplaat gecombineerd met UNILIN HydroFlam

Om tegemoet te komen aan de steeds strengere normen voor houtskeletbouw, ontwikkelden Fermacell (onderdeel van Xella Group) en Unilin Panels (onderdeel van Unilin group) een gecombineerde, dragende wand met een brandwerendheid van minimum 60 minuten (REI 60)

De combinatie van fermacell Gipsvezelplaten met UNILIN HydroFlam spaanplaten biedt een performant antwoord op de steeds hogere eisen op gebied van brandwerendheid maar ook voor geluidisolatie en draagkracht. Door de eigenschappen van beide platen, is de gecombineerde wand tegelijk ultra-brandwerend, akoestisch, thermisch isolerend en dragend.

UNILIN HydroFlam is een vocht- en brandwerende constructieve plaat. Deze spaanplaat is uiterst geschikt voor toepassingen in constructieve vloeren, wanden en dakenbouw. Deze plaat is tevens beschikbaar met een luchtdichte en dampremmende afwerking.

De fermacell Gipsvezelplaat beschikt naast haar performante brand- en vochtwerendheid ook over optimale akoestische eigenschappen en een grote draagkracht. De unieke brandwerendheid is te danken aan producteigenschappen van de gipsvezelplaten. Het gips in de wandplaten zorgt bij brand voor koeling waardoor branddoorslag voorkomen wordt. Naast de unieke performantie op gebied van brandveiligheid, zorgen de gipsvezelplaten ook voor een optimale geluidsisolatie en een aangenaam binnenklimaat. Daarnaast zijn de gipsvezelplaten duurzaam en milieuvriendelijk en beschikken ze over een enorme draagkracht. Dankzij haar homogene structuur, is het mogelijk om zware objecten tegen de wand te bevestigen. De plaat kan ook dienen als afwerkingsplaat door ze te schilderen of te behangen.

De gecombineerde wand kan toegepast worden als buiten-gevelwand, als gevelvullend element of als woningscheidende wand bij woningen of appartementen.

Fermacell – stand Xella – paleis 5 – stand 307

Persberichten in je mailbox

Over Xella

Xella is wereldwijd marktleider op het gebied van cellenbeton- en kalkzandsteenproductie. Het bedrijf bepaalt de norm voor energiebesparende bouwconstructies en levert oplossingen die makkelijk en betrouwbaar zijn en daarmee zorgen voor succes voor haar klanten. Meer info: www.xella.be