Xella primeur op Batibouw

YTONG Murfor Compact

YTONG Murfor Compact op rol is een innovatieve wapening die het optrekken van muren met cellenbeton nog eenvoudiger en sneller maakt. Met deze oplossing is slechts 1 laag lijm voldoende om de YTONG blokken te hechten. YTONG Murfor Compact wordt droog op de blokken uitgerold en daarna wordt met een speciale lijmkam de Ytocol lijm aangebracht. Het verhoogd gebruiksgemak en de tijdbesparing daaraan gekoppeld zijn belangrijke troeven voor professionals maar ook voor zelfbouwers.

Deze innovatie bestaat uit een stevig maas van staaldraden met een uitzonderlijk hoge treksterkte. Er moet dus niet meer met lange stalen staven gewerkt worden. Bij gebruik van YTONG Murfor Compact volstaat het om doorlopende lengtes uit te rollen op de YTONG blokken en ze vervolgens op maat te knippen.

Labo testen hebben reeds uitgewezen dat deze soepele wapening even performant is als de klassieke wapening met lange stalen staven.

Met deze innovatie wordt ook bespaard op materiaal. De wapening kan op maat gesneden worden waardoor er bijna geen materiaalverlies is. Door de lange lengte van de rol, zijn er ook minder overlappingen van de wapening nodig.

Verder biedt het kleine volume van de rol ook heel wat logistieke voordelen. De rollen kunnen eenvoudig gestapeld worden en nemen minder ruimte in beslag tijdens het transport en in de opslagruimte. Een lichtere lading betekent ook minder CO2-uitstoot tijdens het transport.

YTONG Murfor Compact is geschikt voor alle breedtes YTONG muren. De wapening is beschikbaar in twee breedtes (4 en 8 cm), die je gemakkelijk naast elkaar kan leggen om zo de gewenste breedte te bekomen.

YTONG Murfor Compact is licht en ergonomisch. Eén rol weegt tot 10 keer lichter dan de klassieke wapening en dankzij de lange lengtes is het minder nodig om te bukken. De rollen zijn bijgevolg minder belastend voor de rug en verminderen het risico op letsels. Dankzij de soepele wapening is er ook geen risico op snijwonden.

Tijdens Batibouw zijn er dagelijks demonstraties met YTONG Murfor Compact op stand 307 van Xella in hal 5

Press Contact

Persberichten in je mailbox

Over Xella